Wednesday, November 21, 2007

pork curry

Ramadhan lepas..ketika aku sibuk berpuasa dengan rakan2 seIslam yang lain...Tersebutlah kisah rakanku yang sorang ni...Dia apa agama pon aku  tak pasti..nk kata kristian tak! nk kata buddhist x juga..mayb taoism kot..tapi bukan itu masalahnya..

Yang jd masalah ialah sikap die yg xreti nk respek aku sket time aku berpuasa...asyik2 dengan cerita "pork curry" dia  tuh...sekali dengar boleh handle lg..tp nie sampai berdesing aku dgr die dok promote "pork curry" dia kat kawan baik die ni yang juga belajar dalam satu kumpulan dengan aku...

dia akan cerita macam mana dia masak "pork curry" dia dari A-Z...banyak kali sangat aku dengar memandangkan  kebanyakan kelas  minah nie(lupe aku mention,dia sorg wanita) akan duduk dekat kawasan yang paling bergema dlm kelas so sound effect mmg xdahal..THX gerenti..macam tu jugalah kawan baik dia yg dilahirkan sebagai minah gk...contohnya  seperti kelas anatomy,biochemistry dan yang paling dashyat ialah dlm kelas histology(sebab dia "parking" sebelah aku)

so aku kutil satu scene dr kelas histo aku..sebab ini  yang paling best..berlaku dlm ramadhan yang mulia..minah ni start sembang tentang ape yang dia makan untuk makan malam hari sebelumnya kat kawan baik dia.
Aku dh start rase nk muntah bile dengar benda "alah" ni..aku rse tutup mata pon aku boleh masak "pork curry" sebab banyak kali sangat aku dengar..hahaha
Rasa nk sound je  minah ni..tp aku tahan.."puasa2..sabar2" pesan hati kecil aku
Dalam masa aku dok tahan marah dan geram tu...boleh pula minah ni bawak bekal makanan dia keluar..dah laa kau xpuasa..mengarut lak tu..makan lg sebelah aku..haha
Yang dia makan tu rupa2 babi atau dlm erti kata yang lain dia makan "pork curry"
beserta  nasi putih..semuanya berlaku "live" sebelah aku..jijik sial
Dah laa selama nie aku pon xtahan dengar dia mengarut pasal "pork curry"
Boleh pula dia bantai makan benda alah 2 sebelah aku.

Lupe lak..minah tu ada minta maaf kat aku walaupun bunyi cam xikhlas
"Sorry abg,xhalal laa u xboleh try..ops i lupe u puasakn !"

3 comments:

Mohafiz MH, M.D. said...

haha..babi dan mereka tak dapat dipisahkan..apa lagi tong,pasang kuat2 a mp3 ko.eheh

p/s:err..manager kita makan babi ke tak a??

Khairul Mohd Khalid said...

ko bantai je kepale minah tuh ... hehe

izzat arslan said...

cam kenal je sape..?
haha